Tegyünk a Leukémiás Gyermekekért és Betegekért Közhasznú Alapítvány
Bankszámlaszám: 11743002-20194468-00000000 vagy 16200106-11574312-00000000 Bírósági bejegyzés száma: Pk.60.128/2010/2./I. szám
Szlogen

Tábor 2018- Csodás napokat töltöttek Bogácson az érintett családok az alapítványos táborban

Idén július 15-19 között tudtuk megrendezni alapítványos táborunkat. Nyolc érintett család volt jelen Bogácson, a bükki turistaparadicsomban, ami immáron másodjára tábori helyszín. Annyira jó a szállás, illetve a hely adottsága, hogy úgy tűnik ez lesz a mi kis tábori telephelyünk! Minden egyes nap este, amikor már a lurkók az ágyban voltak készítettünk a közösségi oldalunkon egy-egy beszámoló posztot, hogy épp aznap mi is történt velünk, amit most itt a weboldalunkon is megosztanánk veletek. Minden egyes naphoz mellékeltünk egy fotót is, de amennyiben átkattintotok a Facebook oldalunkra, ott sokkal több képet fogtok majd találni. Érdemes, hisz sok-sok gyermeki őszinte mosollyal, felhőtlen, boldogságot tükröző vidám fotókkal fogtok találkozni.

1. nap, azaz az érkezés napja:

A mai nappal kezdetét vette az idei alapítványos táborunk. A mai nap volt a nulladik nap, délután kettőre vártuk a meghívott családokat Bogácson a tábori szálláshelyen, a Margaréta Apartmanházban.

Fél négy magaslatában érkezett meg az utolsó család is, volt aki Győrből, volt aki Vácszentlászlóról, aki Bicskéről, Székesfehérvárról, többen Budapestről, és van, aki Boconádról indult délelőtt útnak...a sűrű forgalomnak, s az M3-as autópálya teljes útzárának köszönhetően picit több volt a menetidő, mint azt alapesetben a GPS kiszámolta, de aztán kis csúszással végül is mindenki szerencsésen megérkezett. Az első 1-2 óra a szállás elfoglalásával telt, birtokba vették a családok az apartmanjaikat. Van köztünk három egygyermekes, két kétgyermekes, és ugyancsak három háromgyermekes család, így szülőkkel, testvérekkel együtt 31 fő az érintett létszám.

Miután mindenki birtokba vette az apartmanját, tartottunk egy rövid köszöntő beszédet a ház éttermében, s rögtön egy kis születésnap ünnepléssel kezdtük a pihenést. Három kis érintettünk van jelen, akik vagy egy-két nappal korábban, vagy épp pár nap múlva ünneplik a szülinapjukat, így megleptük őket egy-egy tortácskával! Nem maradhatott el az ilyenkor szokásos dalocska eléneklése sem, közösen kántáltuk a “Boldog születésnapot” című dal sorait. Bevallom, nekem egy kicsit megcsuklott a hangom, amikor odaértünk ahhoz a részhez, hogy “kívánjuk, hogy legyen még, sok ilyen szép napod”...ugye tudjuk, tudom jól, hogy ezek a gyerekek min mentek keresztül, s valóban, szívből remélem, még nagyon-nagyon sok ilyen szép napjuk lesz, sok-sok születésnap, egészségben-boldogságban!

Volt vendégünk is így a nulladik nap, egy olyan házaspár tisztelt meg minket a jelenlétével, akik mindig tesznek valamit a betegeinkért! Idén is sok-sok finom házilag készített sütit, egy-egy emlék Bogácsos mézeskalács szívet hoztak magukkal a családoknak, illetve egy nagy szatyor édességet!
Tavaly egy pár perces látogatásuk volt itt nálunk, idén azonban tudtak maradni egy közös vacsorára is köreinkben, aminek mi nagyon örültünk! Innen is hálásan köszönjük azt a rengeteg finomságot, amit kaptunk tőlük, érezhetően szívük minden szeretetével gyúrták, készítették azt!

Szóval tortázás, szülinap ünneplés után felsétáltunk az Öreg Malom étterembe, ahol már a vacsora meg volt rendelve, amit természetesen közösen el is fogyasztottunk. Sültes vegyes tálat kaptunk, volt rajta sima rántott-, natúr-, illetve töltött husi, rántott zöldségek, raguként friss lecsó vegyes körettel, csalamádéval és paradicsom salátával, majd zárásként túrós rétest őszibarack kompóttal szolgált fel az étterem személyzete!
Szeretjük ezt a helyet, hisz az étterem kert részében van egy jó kis mini játszótér, ahol a gyerekek el tudják ütni azt az “unalmas” időt, amíg felszolgálják az ételt, vagy mondjuk amíg éppen még az anyu-apu eszik, de ők már befejezték az étkezést.

Egészen estébe fordult az idő, mire visszaértünk a tábori szálláshelyre. Itt el kellett köszönnünk vendégeinktől, akik előtt még egy másfél órás út állt, s aztán szép lassan mindenki nyugovóra tért. Ezekben a percekben már reméljük vendégeink is épségben hazaértek, itt a házban már alszanak a gyerekek...kicsik, és nagyok is kifáradtak az utazásban...sebaj, holnap újult erővel, a közös reggeli után célba vesszük a strandot, s a gyerkőcök nagy örömére pancsolunk majd egy nagyot. 😀👍

Köszönjük szépen minden támogatónknak, hogy idén is létre tudott jönni a leukémiás gyerekek családi tábora! ❤️ Jó pihenést mindenkinek ezen a kései órán, holnap is, s minden nap jövünk majd a beszámolókkal, hogy miképp telt napunk! 😉

Bogacs 1 Nap

További képekért kattints ide

2. nap:

TÁBOR ON! Mint tudjátok tegnap kezdetét vette a nyári alapítványos táborunk. Vasárnap volt az érkezés a délutáni órákban, így azt a napot nulladik napnak számoltuk, de ma már egy teljes egész napot töltöttünk együtt mi érintettek!
Egy-két gyerkőcünknél korán indult a reggel, a szülőktől hallottuk például, hogy Lázár már annyira szeretett volna menni tegnap fürdeni, hogy ma hajnali négy óta fel volt, Dórikánk szülei pedig arról számoltak be, hogy a pici Dóri is már 06:45-kor felült az ágyban, s mondta, hogy “kukorikú, jó reggelt”! 👍😉
Szóval kicsik-nagyok közül már többen alig várták, hogy elinduljon a csipet-csapat a strandra, no de mindenekelőtt egy közös finom reggelivel indítottuk a napot. Melegszendvicseztünk, teáztunk, péksütiztünk, ki-ki kávézott, majd csak ezután vettük nyakunkba a falut, s átszelve a fő utcát meg is érkeztünk a strandra. Gyors jegyvásárlás, majd a nagy platán fák alatt mindenki elfoglalta a helyét az árnyékos gyepen. Kisebb gyermekes családok azonnal birtokba vették a gyerekmedencéket, a nagyobbacskák pedig a nagy medencéket. Volt, aki bevállalta a hidegebb úszómedencét, volt aki maradt a meleg termál mellett, de volt olyan is, akit a csúszdapark vonzott. 😉

Az idő csak úgy repült, ripsz-ropsz eljött a fél egy, ekkorra volt megrendelve az Öreg Malomba az ebédünk, így célba vette a kis csapat az éttermet.
Húslevest kaptunk cérnametélttel a konyháról, a főétel brassói aprópecsenye volt csemege uborkával, majd a gyerekek nagy örömére fagyi volt a desszert. 🍧 Miután minden pocak tele lett, a kicsik visszamentek a szállásra, ebéd után jól esett az alvás, persze volt olyan család is, akik inkább folytatták a pancsolást. 😉

A vacsi idejére mindenki megéhezett, a víz hamar kiszívta az ebédet a hasikákból, így 18:30-ra ismét jelenésünk volt a fürdő szomszédságában található régen malomként működő étteremben. Estére a gyerekeknek kedvezve bolognai spagetti volt a menü egy fini kis somlói galuskával zárva a sort. 😋

Vacsora után pedig birtokba vettük a Margaréta panzió nagy hátsó udvarát, illetve az az feletti játszóteret, s ha még valaki nem fáradt el a nap folyamán kellőképpen, így estére minden bizonnyal igen. Szinte biztosan tudjuk, hogy senkit nem kell ringatni ahhoz, hogy álomba szenderedjen!

Egy-két gyerkőccel énekeltünk, táncoltunk, az egyik kis betegünk nővére szebbnél szebb csillámtetkókat készített mindenkinek, aki csak szeretett volna. Levikénk elhozta otthonról a két kis, egyenlőre még bébi afrikai óriás csigáit...amerre csak fordultunk kisebb-nagyobb szülő-gyerek csoportokat láttunk...az egyik végen az apukák diskuráltak, a másikon vegyesen gyerekek és felnőttek...jó a kis csapat, több család ismerte már korábbról egymást, akik nem, ott most barátságok köttettek...
Szóval egy remek kis napon vagyunk túl, de beszéljenek a képek! 🙂

Holnap a reggeli után megint csak egy kicsit ünneplünk! Na de ne fussunk előre annyira, most próbálunk mi is szundítani egy nagyot, s ígérjük holnap ismét jövünk a nap részleteivel. 👍

Bogacs 2 Nap

További képekért kattints ide

3. nap:

Táborunk javában tart, ismét egy élményekkel teli nap után vagyunk. Megszokhattátok már, minden este jövünk egy szöveges-, képes beszámolóval, így tennénk hát most is.

Ezt a napot ismét egy születésnap megünneplésével kezdtük, a kis Matyikánk kilenc éves lett! Szállásunk éttermében a közös reggeli után visszahívtuk csoportunkat, s bizony a gyerekek nagy “bánatára” ismét egy nagyon finom csokitortát kellett megegyünk! 😋 (Bánat? Dehogyis volt ez bánat, minden kis lurkó csak úgy majszolta a cukrász finomságot! 😁👍)
A közös felköszöntés után mindenkinek kiosztottuk a korábban megvásárolt strandi karszalagokat, amivel a nap folyamán bárki szabadon tudott közlekedni a fürdőben, akár bejutásról, akár onnan kijövetről legyen szó. A kisgyerekes családok közül többen “hazavitték” (a szállásadó panzió szobáiba) csemetéiket a megszokott 1-2 órás ebéd utáni pihenésre. Volt persze olyan picurkánk is, aki az istennek sem akart kijönni a vízből sem, nemhogy visszamenni a szállásra. Persze ennek az lett a következménye, hogy többen a vacsora után rögvest kidőltek, de azért még ne fussunk annyira előre.
A szülinap után egy picivel mindenki a fürdőbe indult, mi pedig az ebédig átugrottunk Mezőkövesdre, vettünk egy kis üdítő, rostoslé utánpótlást, illetve nyolc jókora görögdinnyét, hisz holnapra pizzázós, dinnyézős “traccsparti” estet terveztünk. Ebédre természetesen siettünk vissza a csoporthoz. Hol másutt, természetesen ma is az Öreg Malom Étteremben ebédeltünk, ma a konyhafőnök hideg gyümölcslevest, csirkepaprikást nokedlivel, és káposzta salátát készített a jelen lévőknek, majd aki még egy kis nyalánkságra vágyott, ő fagyit kapott desszert kapcsán.

Aztán délután volt pancsi-pancsi rendesen, szinte mindenki azt mondta arra a kérdésünkre válaszként, hogy mi ebben a táborban a legjobb, hogy az, hogy “jókat fürödhetek”! 🙂👍

A délután fürdéssel, ugrálóvárral, csúszdázással telt, észre sem vettük, hogy már annyi az idő, hogy mehetünk elfogyasztani a megannyi rántott csirkemell szeletetünket az Öreg Malom éttermébe. Hát ez is egy mindenkinek tetsző vacsora volt, mellé túrós palacsintával. Estére persze mindenki kidőlt, miután visszamentünk az Apartmanba, csak kevesen maradtak lent az udvaron dumcsizni, a többséget elnyomta a meleg, és az egész napos fürdőzés. Párunk persze kint maradt az udvaron egy kicsit diskurálni, több gyerek “boltosat” játszott, amíg a felnőttek szabadon beszélgettek.

Ahogy már azt említettük, holnap korábban délután egy össznépi összejövetel kezdődik, készítünk majd csoportképet is, amivel hűtőmágnes fog készülni a Tábor támogatóinak, illetve a nagyobb céges támogatóknak pedig vászonkép. Most már nem is beszélnénk többet, beszéljenek helyettünk a képek! Holnap folyt köv!

Bogacs 3 Nap

További képekért kattints ide

4. nap:

Tábor, tábor, tábor! ✌️✌️✌️Ma az időjárás nem volt hozzánk annyira kegyes, de ez nem sokat számított, egy jó kis napot éltünk át, éltünk meg ma is közösen az érintett családokkal! 👨‍👩‍👧‍👦 Ami esetlegesen így a nap végére szomorúságot okozott, az az, hogy holnap délelőtt a reggeli órákban indulnunk kell haza, az idei táborunk a végéhez érkezett. Bár egy páran jelezték felénk, hogy ők annyira megszerették a helyet, hogy maradnak még holnap estig, több kis gyerkőcünk is azt mondta, hogy nem akar még hazamenni.

Viszonylag későn indult a mai napunk, reggel 08:30-kor kezdtek szállingózni a családok a reggelihez, tegnap mindenkit annyira kiszívott a jó idő, és a víz, hogy kicsit tovább lustálkodott a csapat. Nem is volt ezzel semmi baj, hisz pihenni, kikapcsolódni hívtuk őket! A reggelinél kiosztottuk azon ajándékokat, amiket Tündékszer vezetőjétől kaptak gyerkőceink. Továbbá kiosztásra került a napokban az a nagy szatyor édesség is, amit Ungvári Mónikától kaptunk! Ezúton is nagyon szépen köszönjük a kedves meglepetéseket! A lányok egy nagyon szép kis kézműves nyakláncot, a fiúk egy-egy kulcstartót kaptak.

Sajnos borús időre ébredtünk, s szitált az eső egészen kora délutánig, de sebaj, kedvünket nem szegte. Két család átment Egerbe játszóházba, másik három család a csöpögő eső ellenére fürdőzött, s másik három család pihent a szálláson. Szokás szerint délután fél egyre mentünk ebédelni, csirkeaprólék levessel, kolbászos paprikás burgonyával, tejfölös uborkasalátával, és császármorzsával vártak minket az Öreg Malom Éttermében. 😋👍
Miután mindenki megpakolta a kis pocakját, mehettünk fürdőzni, már az idő sem szólt közbe. Bár felhős volt az égbolt, de szerencsére nagyobb csapadék nem hullott már. A strandról mi, az Alapítvány tagjai siettünk vissza hamarabb a szállásra, hogy előkészítsük a búcsúestét, pizzázós, dinnyézős estet terveztünk egy utolsó jó nagy közös beszélgetéssel. Gyorsan átrendeztük szállásunk étkezdéjét, felszeltünk nyolc nagy dinnyét, egy ajándékba kapott tortát, majd vártuk a friss finom pizzákat, amiket még tegnap megrendeltünk.

A pizzák megérkeztek, közben az érintett családok is “hazaértek”, így elkezdődhetett a zsúr. A vacsi után több felé szakadt a csapat, az apukák és a fiúk birtokba vették az apartmanház játszóterén a nagy homokos focipályát, s csak rúgták, rúgták a bőrt, míg az anyukák hellyel-közzel maradtak az étkezdében, ki-ki az udvaron, s jókat beszélgettek. (Két anyuka, s a kolléganő még mindig itt beszélget egy asztalnál 😀👍 Jókedvvel, kötetlenül...néha-néha miközben írjuk eme posztot csak arra figyelünk fel, amikor fel-felnevetnek. 😉)

Száz szónak is egy a vége, idén is egy szuper kis tábort sikerült összehoznunk a Ti segítségetekkel! Köszönjük szépen mindenki támogatását, úgy a magánemberek, mint a cégek befizetését! ❤️❤️❤️

Már előre tartunk a holnap délelőtt tíz órától, hisz nehéz lesz a búcsú! Olyan jó volt azon gyerekeket nevetni látni, akik ezelőtt nagyon komoly orvosi beavatkozásokon estek át, az életükért harcoltak...olyan jó érzés volt, hogy felszabadultan boldogok tudtak lenni...töretlenül hisszük, ha boldog a lélek, jobban gyógyul a test is! Most ezzel a közös pár nappal a tavalyihoz hasonlóan mi is feltöltődtünk, ennyi őszinte gyermeki puszit és ölelést már rég kaptunk, mint most a napokban! Nyolc családként érkeztek az érintettek, de tudjuk, és ki merjük jelenteni, hogy egy nagy családként távozik holnap mindenki!

Alapitvanyos Tabor 2018

További képekért kattints ide

5. nap volt a távozás napja, innen is egy kis fotómontázs:

Bogacs 5 Nap

A búcsú pillanata mindig nehéz! 🙁 Az utolsó család is elhagyta a szállást! Ha még élünk, és mellettünk lesztek, Ti kedves támogatóink, jövőre reméljük ismét sok-sok gyermeki mosolyt tudunk nektek hozni!

Még egy utolsó nagy ölelés innen is minden táborozónak! Vigyázzatok az úton hazafelé, aki maradt, nekik jó fürdést még! 😘 Jó egészséget mindenkinek!